«Ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους ανεξαιρέτως. Τα πρόστιμα που ανακοινώθηκαν χθες είναι αποτέλεσμα δύο ελέγχων. Στη μια περίπτωση υπήρξε παραβίαση σε 32 κωδικούς για το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και η επιχείρηση αυτή ήταν υπότροπη, ενώ στη δεύτερη περίπτωση είχαμε παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις σε 36 κωδικούς προϊόντων», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90.1 FM.
«Όποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ θεωρεί ότι έχει αδικηθεί, μπορεί να πάει στα δικαστήρια και να διεκδικήσει το δίκιο της. Η ΔΙΜΕΑ κάνει πολύ καλά τη δουλειά της και εφαρμόζει το νόμο. Οι αυστηροί έλεγχοι για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας συνεχίζονται», προσέθεσε.
Ο υπουργός ανέφερε στη συνέχεια ότι «ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας ανταποκρίνεται στην κάλυψη των αναγκών του, όμως υπάρχει επίσης ένα σοβαρό τμήμα που έχει μείνει πιο πίσω και δοκιμάζεται. Οφείλουμε να τους βοηθήσουμε κάθε δυνατό τρόπο. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων έχουν αναλάβει τη δέσμευση να μειώσουν άμεσα τις τιμές σε 1.000 κωδικούς προϊόντων. Καλά θα κάνουν να συνειδητοποιήσουν ότι αυτή η δέσμευση αφορά και την εικόνα τους και το πώς τους αντιμετωπίζει η κοινωνία».
Επεσήμανε, παράλληλα, ότι με τις παρεμβάσεις του Υπουργείου πέρυσι τον χειμώνα, είχαμε αρνητικό πληθωρισμό στα τρόφιμα, τον χαμηλότερο στην Ευρωζώνη, τονίζοντας ότι «αυτή η προσπάθεια πρέπει να παγιωθεί, γιατί όλοι οφείλουν να συμβάλουν στη συγκράτηση των τιμών».
Για το κέρδος των σούπερ μάρκετ, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι «δεν έχουμε πρόβλημα με τα κέρδη, θέλουμε να κερδίζουν οι επιχειρήσεις, αλλά να μην υποστηρίζουν ότι είναι 1,5% και γι’ αυτό δεν μπορούν να μειώσουν τις τιμές. Ας κερδίζουν λιγότερα, διευκολύνοντας τους συμπολίτες μας που έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα».
Αναφερόμενος στη νέα εθνική Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, τόνισε πως «έχουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την προστασία των πολιτών, μια μεταρρύθμιση που συναντάει αντιστάσεις, αλλά θα γίνει πράξη. Μια νέα Ανεξάρτητη Αρχή που την ενισχύουμε με 300 νέους ελεγκτές, σύγχρονα ψηφιακά μέσα και θα αποτελεί μια πραγματική ασπίδα για τους καταναλωτές. Θα ψηφιστεί τις επόμενες 50 ημέρες, ακολουθεί η επιλογή του διοικητή με πενταετή θητεία και δεν θα εξαρτάται από την εκάστοτε Κυβέρνηση. Η νέα Αρχή θα είναι έτοιμη το πρώτο εξάμηνο του 2026».
Διαβάστε επίσης: