Καθώς οι γιορτές πλησιάζουν, μια νέα έρευνα της YouGov Profiles (Focus Bari – Affiliate Partner της YouGov στην Ελλάδα) ρίχνει φως στις προτιμήσεις και τα ήθη των Ελλήνων κατά την εορταστική περίοδο. Από το οικογενειακό τραπέζι έως τα μελομακάρονα και τα χόμπι που μας χαλαρώνουν, η μελέτη δείχνει ποιο είναι το πραγματικό «πνεύμα των Χριστουγέννων» στη χώρα μας.
Οικογένεια, παρέα και αυθεντικές στιγμές
Οι Έλληνες φαίνεται να αγαπούν την οικειότητα και τη ζεστασιά της παρέας: τρεις στους πέντε (60%) δηλώνουν ότι τους αρέσει να καλούν κόσμο στο σπίτι, ενώ το 76% θεωρεί σημαντικό να περνά ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια. Οι γιορτές δεν είναι απλώς αφορμή για φαγητό και δώρα, αλλά μια ευκαιρία για επανασύνδεση και ειλικρινή επικοινωνία.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι Έλληνες αναζητούν ισορροπία: το 66% θεωρεί σημαντικό να περνά χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, ενώ το 53% αισθάνεται άνετα σε κοινωνικές καταστάσεις. Οι γιορτές προσφέρουν την ευκαιρία να συνδυάσουμε κοινωνικότητα με στιγμές προσωπικής ηρεμίας, καλύπτοντας τις ανάγκες και των δύο.
Χόμπι, χαλάρωση και μελομακάρονα
Πάνω από τους μισούς (54%) δηλώνουν ότι αγαπούν να ανακαλύπτουν νέα χόμπι ή ενδιαφέροντα, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (79%) εκτιμά δραστηριότητες που βοηθούν στην απαλλαγή από το άγχος. Παράλληλα, τα μελομακάρονα παραμένουν το πιο δημοφιλές γλυκό των Χριστουγέννων, ενώ ο Άγιος Βασίλης συνεχίζει να είναι σύμβολο χαράς για τα παιδιά – και γιατί όχι, για τους ενήλικες που αγαπούν την «παράδοση».
Συνολικά, η μελέτη σκιαγραφεί μια εικόνα που οι κάτοικοι του ελλαδικού χώρου θέλουν να συνδυάσουν την οικογενειακή θαλπωρή, την κοινωνικότητα και την προσωπική ευεξία. Οι γιορτές δεν είναι μόνο έθιμα και δώρα, αλλά και μια ευκαιρία να αφιερώσουμε χρόνο σε όσα μας κάνουν χαρούμενους και μας ηρεμούν.
Διαβάστε επίσης:
Αντίστροφη μέτρηση για τις Χειμερινές Εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Γιατί η Gen Z λέει ότι η δουλειά είναι χειρότερη από την ανεργία
SOS στο Αιγαίο: Οι τουρίστες «εξαφανίζουν» τις φώκιες











