Μια σημαντική μετατόπιση στην ευρωπαϊκή πολιτική για την πράσινη μετάβαση φαίνεται να βρίσκεται προ των πυλών, μετά τις δηλώσεις του Έλληνα Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να παραμείνουν στην αγορά, και μετά το 2035, οχήματα με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Μιλώντας στη γερμανική Handelsblatt, ο Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η Κομισιόν «είναι ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες», σημειώνοντας πως η τελική απόφαση θα λάβει υπόψη «τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις» αλλά και τις αλλαγές στο γεωπολιτικό περιβάλλον. Η τοποθέτηση αυτή σηματοδοτεί ουσιαστικά την πιθανότητα αναθεώρησης της αρχικής δέσμευσης για πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε νέα αυτοκίνητα από το 2035.
Παράλληλα, η Κομισιόν εμφανίζεται έτοιμη να ενσωματώσει στη νέα πρόταση ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν τη χρήση βιοκαυσίμων, e-fuels και καυσίμων χαμηλών ρύπων, δίνοντας έτσι «δεύτερη ζωή» στην παραδοσιακή τεχνολογία, υπό αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η συζήτηση έχει ήδη πάρει ευρωπαϊκές διαστάσεις, καθώς αρκετές χώρες και αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για πιο ευέλικτη μετάβαση λόγω κόστους, ενεργειακής ασφάλειας και ανταγωνιστικότητας. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μέρτς, ο οποίος με πρόσφατη επιστολή του στη φον ντερ Λάιεν ζήτησε επανεξέταση της στρατηγικής.
Η βενζίνη και το diesel φαίνεται πως δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
ΠΗΓΗ: autotriti.gr
Διαβάστε επίσης:
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου για τη διαδήλωση μνήμης του Γρηγορόπουλου
Κατάπιε αυγό Fabergé αξίας 19.000 δολαρίων για να το… κλέψει
Ταξί: Τραβούν χειρόφρενο ως την Παρασκευή – Νέα παράταση στην απεργία











