Σάλος έχει ξεσπάσει στις Βρυξέλλες μετά την κλοπή του ομοιώματος του Θείου Βρέφους από τη νέα, αμφιλεγόμενη φάτνη που εγκαταστάθηκε στη Γκραν-Πλας ενόψει των Χριστουγέννων. Η κλοπή, που σημειώθηκε τη νύχτα της Παρασκευής, ήρθε ως αποκορύφωμα ημερών θυελλωδών αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τις απρόσωπες απεικονίσεις των ιερών προσώπων της φάτνης.
Όλα ξεκίνησαν από την επιθυμία των αρχών για αλλαγή, μετά από 25 χρόνια χρήσης της ίδιας φάτνης στο ιστορικό κέντρο της βελγικής πρωτεύουσας. Η νέα φάτνη, έργο της εικαστικού Βικτόρια-Μαρία Γκάγερ, είχε εγκριθεί τόσο από την τοπική Καθολική Εκκλησία όσο και από τον Δήμο Βρυξελλών. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι φιγούρες της Παναγίας, του Ιωσήφ, του Θείου Βρέφους και των τριών Μάγων δεν έχουν πρόσωπο, αλλά ένα κολάζ από ανακυκλωμένο ύφασμα στη θέση του, δημιούργησε σάλο.
Η δημιουργός υπερασπίστηκε την επιλογή της, υποστηρίζοντας ότι αποτελεί προσπάθεια ώστε «κάθε καθολικός, ανεξαρτήτως καταγωγής ή προέλευσης, να μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του» στη βιβλική ιστορία της Γέννησης. Παρόλα αυτά, το έργο και το μήνυμά του προκάλεσαν άμεσα διαμάχη στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο Βέλγος ποδοσφαιριστής Τόμας Μεουνιέ έγραψε δηκτικά στο X ότι «Πιάσαμε πάτο… και συνεχίζουμε το σκάψιμο», ενώ ο Ζορζ-Λουί Μπουζέ, επικεφαλής του δεξιού κόμματος MR, χαρακτήρισε τη φάτνη της Γκάγερ «ανοησία και προσβολή προς τις παραδόσεις», συγκρίνοντας μάλιστα τις φιγούρες με τα «ζόμπι» που, όπως είπε, συναντά κανείς στους σιδηροδρομικούς σταθμούς των Βρυξελλών. Η κλοπή του ομοιώματος του μικρού Ιησού ήρθε να επισφραγίσει τη θύελλα αντιδράσεων που ξέσπασε για το αμφιλεγόμενο έργο.
Διαβάστε επίσης:
Χωρίς τέλος η τραγωδία στην Ασία – Τουλάχιστον 1.300 νεκροί από τις πλημμύρες
Στο σκοτάδι η Κούβα: Μερική κατάρρευση του ηλεκτρικού δικτύου
Το Ισραήλ ανοίγει τη Ράφα για να εκτοπίσει τους παλαιστινίους στην Αίγυπτο











