Την δική του άποψη σχετικά με την παγκόσμια περιοδεία – αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι και τον Μίκη Θεοδωράκη, με ερμηνευτές τη Νατάσα Μποφίλιου και τον Γιάννη Χαρούλη, ανήρτησε ο Σταύρος Ξαρχάκος στο Facebook, κάνοντας λόγο για «προκλητική αγνόηση της βούλησης του δημιουργού».
O σπουδαίος μουσικοσυνθέτης και μαέστρος αφήνοντας αιχμές, επισημαίνει ότι η απόφαση να συνεχιστεί η περιοδεία παρά την άρνηση του Γιώργου Χατζιδάκι, γιου και νόμιμου κληρονόμου του Μάνου Χατζιδάκι, αποτελεί «προκλητική αγνόηση της βούλησης του δημιουργού».
Όπως τονίζει, η υπόθεση σχετικά με τις συναυλίες των παραπάνω καλλιτεχνών «θα έπρεπε να έχει λήξει» από τη στιγμή που δεν δόθηκε η απαιτούμενη άδεια.
Η ανάρτησή του Σταύρου Ξαρχάκου στο Facebook
(Σχετικά με τις συναυλίες στο εξωτερικό χωρίς την άδεια του γιου του Μάνου Χατζιδάκι)
«Δυστυχώς ενίοτε το αυτονόητο δεν είναι δεδομένο.
Θεωρώ πως από τη στιγμή που ζητήθηκε η άδεια από τον Γιώργο Χατζιδάκι και αυτή δε δόθηκε, εκεί θα έπρεπε και να είχε λήξει το θέμα.
Θα μπορούσαν οι παραγωγοί να προχωρήσουν διαφορετικά τις συναυλίες τους και όχι να αγνοήσουν προκλητικά τη βούληση του γιου και νόμιμου κληρονόμου του ενός εκ των δυο δημιουργών.
Ακριβώς διότι είναι θέμα ηθικής , ’’ηθικό δικαίωμα’’ λέγεται (αν καταλαβαίνουμε τί θα πει αυτό), ο κάθε δημιουργός ή ο επιλεγμένος από τον δημιουργό κληρονόμος του να ορίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνείται το εκάστοτε έργο.
Και ουδεμία εξήγηση οφείλει ο διαχειριστής του έργου.
Κανονικά η συζήτηση τελειώνει εδώ, είναι δικαιώματα που ορίζει ο νόμος, είναι δικαιώματα για τα οποία έχουν κάποιοι αγωνιστεί.
Όλα τα υπόλοιπα, όπως π.χ αν είναι κατάλληλοι οι ερμηνευτές, αν είναι οι χώροι ωραίοι και μεγαλειώδεις ή όχι, αν ζούσε ο Μάνος Χατζιδάκις τί θα έκανε, δεν έχουν καμία θέση στο θέμα, είναι απλώς κουτσομπολιό.
Δεν χωράει καμία παραχώρηση σχετικά με ένα δικαίωμα που είναι διεθνής κατάκτηση και αναγνώριση από τον 19ο αιώνα, με βάση τη διεθνή σύμβαση της Βέρνης».
Διαβάστε επίσης
ΗΠΑ: Η Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων τιμά τον Στίβεν Σπίλμπεργκ (βίντεο)
Aνάκτορο Αρχανών: Πώς οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Γούντι Άλεν: Ο ιδιοφυής δημιουργός έγινε 90 ετών – Η πληγωμένη φήμη και το έργο του











