Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ΣΤΑΣΥ, έπειτα από αναφορές και επιτόπιους ελέγχους, διαπιστώθηκε στατικό πρόβλημα, το οποίο εκτιμάται μάλιστα πως είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί, θέτοντας εν αμφιβόλω τη δομική ακεραιότητα του σταθμού.
Το πρόβλημα ανέδειξαν ήδη από την περασμένη εβδομάδα η εξειδικευμένη ιστοσελίδα Athens Transport και με σημερινό πρωτοσέλιδό της η εφημερίδα «Τα Νέα». Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, οι οπτικές έρευνες αποκάλυψαν εκτεταμένες φθορές στην παλαιά μεταλλική οροφή πάνω από τις αποβάθρες της γραμμής 1. Επάνω σε αυτήν στηρίζεται το κυρίως κτίριο του σταθμού —κατασκευασμένο από φέρουσα τοιχοποιία, αλλά και η πλατεία Μοναστηρακίου, γεγονός που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη στατική επάρκεια.
Έντονη οξείδωση σε όλες τις δοκούς
Πρόκειται για την αρχική κατασκευή του σταθμού που χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα, ενώ το 1952 έγιναν σχέδια για ενίσχυση των μεταλλικών μερών μέσω προσθήκης επιπλέον δοκών πάνω από τις αποβάθρες, τα οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκαν.
Οι ειδικοί διαπίστωσαν έντονη οξείδωση σε όλες τις δοκούς(κύριες, δευτερεύουσες και τεγίδες), διόγκωση των διατομών και αποδιοργάνωση της οπτοπλινθοδομής σε αρκετά σημεία. Το πρόβλημα αποδίδεται σε πολυετή υγρασία που προκαλείται είτε από αστοχία της υγρομόνωσης της πλατείας είτε απόλανθασμένο αρχικό σχεδιασμό της σύνδεσης με τη γραμμή 3 του μετρό.
Εντοπίστηκε να τρέχει νερό χωρίς να βρέχει
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι ότι εντοπίστηκε τρέχον νερό σε διάφορα σημεία της οροφής, παρότι δεν είχαν προηγηθεί βροχοπτώσεις, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα πως η οξείδωση αποτελεί ενεργό και εξελισσόμενο φαινόμενο. Παράλληλα, μεγάλο μέρος της κατασκευής είναι εγκιβωτισμένο κάτω από τα δάπεδα του σταθμού και της πλατείας, καθιστώντας δύσκολο τον ακριβή εντοπισμό του μεγέθους της φθοράς.
Η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει προτάσεις υποβολής προσφορών σε εταιρείες με αντικείμενο την πραγματοποίηση στατικής μελέτης αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας της οροφής του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι.











