Του Κώστα Νούση
Ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων αλλά και ανακαίνιση των υπαρχόντων προβλέπει το σχέδιο επενδύσεων της, εκ Θεσσαλονίκης, αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης.
Για το τρέχον έτος, ο όμιλος έχει δρομολογήσει το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων. Τα δύο από τα τρία θα ανοίξουν τις πόρτες τους στην Αττική. Συγκεκριμένα, το ένα 2.800 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο θα είναι και το μεγαλύτερο, θα βρίσκεται στις Τρεις Γέφυρες, ενώ το άλλο στην περιοχή της Νέας Σμύρνης. Το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα στην Αττική άνοιξε τον περασμένο Δεκέμβριο στη Γλυφάδα.
Το τρίτο κατάστημα, αναμένεται να ανοίξει στην Χαλκίδα και θα αποτελέσει το πέμπτο κατάστημα που ανοίγει στην Εύβοια.
Το μεγάλο οικιστικό project του ομίλου
Παράλληλα με την επέκταση και ανανέωση του δικτύου, στα σκαριά της ελληνικής αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων και ποτών, είναι η ανάπτυξη ενός μεγάλου οικιστικού project.
Συγκεκριμένα, σχεδιάζει στις Τρεις Γέφυρες, συνδυαστικά με το νέο κατάστημα «Grand Μασούτης» και την ανέγερση δύο πολυκατοικιών εννέα ορόφων, τα οποία θα περιλαμβάνουν 110 διαμερίσματα.
Η συγκεκριμένη επένδυση σηματοδοτεί την είσοδο του ομίλου στον κλάδο του real estate, με τις πολυκατοικίες να προορίζονται σύμφωνα με πληροφορίες για πώληση.
Μπήκε στο «club» των δισεκατομμυριούχων
Ισχυρό ήταν το αποτύπωμα του ομίλου στην ελληνική οικονομία το 2023, όπου επενδύθηκαν τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση αλλά και ανακαίνιση καταστημάτων.
Ταυτόχρονο, τα μεγέθη που κατέγραψε η «Μασούτης» την κατατάσσουν πλέον στους δισεκατομμυριούχους του κλάδου αφού κατάφερε ο τζίρος της εταιρείας να υπερβεί το 1 δισ. ευρώ.
Συγκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε, προκύπτει ότι:
- Προς την κατεύθυνση συγκράτησης των τιμών επενδύθηκαν περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να παραμείνει σταθερή η κερδοφορία του οργανισμού, παρά την αύξηση του τζίρου της εταιρίας κατά 16.5% σε σχέση με το 2022. Η στρατηγική αυτή της μείωσης τιμών φαίνεται να αποδίδει καρπούς και το 2024 όπου η Δ. Μασούτης κερδίζει διαρκώς μερίδια και πετυχαίνει ανάπτυξη διπλάσια σε σχέση με τον ανταγωνισμό (στα διαθέσιμα στοιχεία μέχρι και τον Ιούλιο του 2024). Μάλιστα και τους τρεις μήνες του φετινού καλοκαιριού παρατηρήθηκε αρνητικός πληθωρισμός με τις τιμές να μειώνονται μεσοσταθμικά σε σχέση με το καλοκαίρι του 2023.
Αναφορικά με βασικά μεγέθη όπως συνοψίζονται στα αποτελέσματα αξίζει να σημειωθούν τα παρακάτω:
- Το 2023 σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων σε επίπεδο εταιρείας κατά 16.5% (από 923 εκατομμύρια ευρώ σε 1.076) και σε επίπεδο Ομίλου κατά 14.5% (από 940 εκατομμύρια σε 1.076)
- Τα κέρδη προ φόρων της εταιρίας εμφάνισαν σταθερότητα (από 8.303 το 2022 σε 8.503 το 2023). Τα κέρδη βρίσκονται κάτω από το 1% του τζίρου. Η εταιρεία επέλεξε να «θυσιάσει» το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας της για να ενισχύσει τους Έλληνες καταναλωτές σε μία δύσκολη περίοδο , συμβάλλοντας έτσι έμπρακτά στην προσπάθεια που γίνεται. Μία κίνηση που την διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.
- Σημαντική είναι, στο πλαίσιο της υγιούς και βιώσιμης ανάπτυξης, και η προσπάθεια που έγινε από την διοίκηση της εταιρίας για την συγκράτηση των ανατιμήσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση υπολογίζεται ότι επενδύθηκαν περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ γεγονός που είχε άμεσο αντίκτυπο στη μείωση μεικτών κερδών κατά μία ποσοστιαία μονάδα από 25.63% επί του τζίρου το 2022 στο 24.66% το 2023.
- Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις επενδυθήκαν πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ το 2023, με το μεγαλύτερο κομμάτι να αφορά τα πάγια περιουσιακά στοιχεία, ενεργειακές αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις των καταστημάτων. Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας το 2024 υπολογίζεται να κινηθεί στους ίδιους ρυθμούς.