Η πόλη έχει μπλοκάρει…
Κηφισός, ταξί, αγρότες, απεργίες, αποκλεισμοί. Όλα εξελίσσονται πάνω σε ένα οδικό σύστημα που έχει ήδη ξεπεράσει τα όριά του. Η Αθήνα λειτουργεί σε καθεστώς μόνιμης κυκλοφοριακής κρίσης, όπου μια μικρή καθυστέρηση αρκεί για να παραλύσει ολόκληρη η πόλη. Για χιλιάδες εργαζόμενους, η καθημερινή μετακίνηση έχει μετατραπεί σε εξαντλητική δοκιμασία, που συχνά ξεπερνά τη μία ώρα για μια διαδρομή λίγων χιλιομέτρων.
Η συζήτηση για την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών στον Κηφισό τις πρωινές ώρες άνοιξε ένα νέο μέτωπο αντιδράσεων, πριν καν υπάρξει επίσημη κατάθεση μέτρων. Οι μεταφορείς μιλούν για κινητοποιήσεις, οι αγρότες κατεβάζουν τρακτέρ στις εθνικές οδούς, οι οδηγοί ταξί συγκρούονται με την αστυνομία έξω από το υπουργείο Μεταφορών. Όλα αυτά σε μια πόλη που δεν αντέχει ούτε ένα επιπλέον σοκ.
Το κράτος βλέπει μόνο παραβάτες, όχι υποδομές
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, προχωρά η πιο αυστηρή αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας των τελευταίων δεκαετιών. Περισσότερα πρόστιμα, αυστηρότερες ποινές, χιλιάδες νέες κάμερες επιτήρησης. Αυτό που απουσιάζει, όμως, είναι ένα στοιχειώδες σχέδιο αναβάθμισης των ίδιων των δρόμων.
Λακκούβες, φθαρμένο οδόστρωμα, ανύπαρκτη διαγράμμιση, επικίνδυνες επιφάνειες. Παρά τα τεράστια έσοδα από τις κλήσεις, δεν υπάρχει διαφάνεια για το αν και πώς αυτά επιστρέφουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η πολιτεία επιλέγει να επενδύει στον έλεγχο της συμπεριφοράς, όχι στη βελτίωση των συνθηκών. Για τους μοτοσυκλετιστές, αυτό μεταφράζεται σε καθημερινό ρίσκο: ένα μικρό λάθος ή μια λακκούβα αρκούν για να γίνουν μοιραία.
Η Ευρώπη βλέπει τη μοτοσυκλέτα ως λύση
Την ώρα που στην Ελλάδα η μοτοσυκλέτα αντιμετωπίζεται με καχυποψία, στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ως κρίσιμο εργαλείο αποσυμφόρησης. Η FIM και η FEMA βρίσκονται σε διάλογο με την Ευρωπαϊκή Ένωση ακόμη και για την κατάργηση του ΚΤΕΟ στις μοτοσυκλέτες, με το επιχείρημα ότι οι αναβάτες συντηρούν τα οχήματά τους με μεγαλύτερη συνέπεια, αφού η ασφάλειά τους εξαρτάται άμεσα από αυτά.
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, η μοτοσυκλέτα αποτελεί οργανικό κομμάτι του κυκλοφοριακού σχεδιασμού: διευκολύνσεις στάθμευσης, πρόσβαση σε κεντρικές αρτηρίες, θεσμική αναγνώριση του ρόλου της. Όχι ως πρόβλημα, αλλά ως μέρος της λύσης.
Η πιο άμεση λύση παραμένει εκτός πλάνου
Η Αθήνα δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με λογικές της δεκαετίας του ’90. Οι δρόμοι δεν αντέχουν άλλες απαγορεύσεις, άλλες αποσπασματικές παρεμβάσεις. Χωρίς εναλλακτικό σχέδιο μετακίνησης, η πόλη θα συνεχίσει να πνίγεται στο χάος.
Κι όμως, μέσα σε όλη αυτή τη συζήτηση, απουσιάζει η πιο προφανής και άμεσα εφαρμόσιμη λύση: η μοτοσυκλέτα ως εργαλείο αποσυμφόρησης. Είναι το μόνο μέσο που μπορεί πραγματικά να μειώσει τον χρόνο μετακίνησης, να απελευθερώσει χώρο στους δρόμους και να προσφέρει ανάσα σε ένα δίκτυο που καταρρέει καθημερινά.
ΠΗΓΗ: mototriti.gr
Διαβάστε επίσης:
Κυψέλη: Ποινική δίωξη στην 16χρονη που μαχαίρωσε τη συμμαθήτριά της
Το Βέλγιο επιμένει στο μπλοκάρισμα του σχεδίου της ΕΕ για τα ρωσικά κεφάλαια
Ασλανίδης: «Αν η Καρυστιανού επιλέξει την πολιτική, πρέπει να παραιτηθεί από τον Σύλλογο Τεμπών»











