Σε επ’ αόριστον κινητοποιήσεις προχωρούν οι οδηγοί φορτηγών δημόσιας χρήσης, κλιμακώνοντας την πίεση προς την κυβέρνηση για τη συσσώρευση χρόνιων και άλυτων προβλημάτων που, όπως υποστηρίζουν, απειλούν ευθέως τη βιωσιμότητα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα.
«Χειρόφρενο» από την Κυριακή χωρίς αποκλεισμούς δρόμων
Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, οι κινητοποιήσεις ξεκινούν την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου. Οι αυτοκινητιστές θα παρατάξουν τα φορτηγά τους δεξιά και αριστερά του οδικού δικτύου, χωρίς να προχωρήσουν σε αποκλεισμούς δρόμων, επιλέγοντας μια μορφή διαμαρτυρίας που, όπως τονίζουν, δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στην κυκλοφορία.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Κενανίδης ξεκαθάρισε ότι στόχος της κινητοποίησης δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών αλλά η ανάδειξη του συνολικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργούν οι μεταφορείς. «Δεν χρειάζεται να κλείσουμε δρόμους. Αυτό που θα κάνουμε είναι να διαμαρτυρηθούμε γενικότερα για το όλο πλαίσιο και για τη συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στους μεταφορείς», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αίτημα για άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση
Η ΟΦΑΕ διαμηνύει ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να οριστεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό ή με τους αρμόδιους υπουργούς. Σύμφωνα με τον πρόεδρό της, τα προβλήματα του κλάδου είναι πολλά, διαχρονικά και παραμένουν χωρίς ουσιαστική λύση, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις και προειδοποιήσεις των επαγγελματιών του χώρου.
Οι οδηγοί φορτηγών υποστηρίζουν ότι οι συνθήκες λειτουργίας τους έχουν επιδεινωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με αυξημένα κόστη, γραφειοκρατικά εμπόδια και έντονο ανταγωνισμό, συχνά αθέμιτο, που καθιστά όλο και δυσκολότερη τη συνέχιση της δραστηριότητάς τους.
Τα χρόνια προβλήματα των οδικών μεταφορών
Τα αιτήματα των αυτοκινητιστών έχουν αποτυπωθεί και σε πρόσφατη κοινή επιστολή της ΟΦΑΕ με την Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών. Κεντρικός άξονας των διεκδικήσεων είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίες, όπως επισημαίνουν, βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με αντίστοιχες εταιρείες άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάγκη παροχής χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων για την ανανέωση του στόλου φορτηγών δημόσιας χρήσης, καθώς και στην καταπολέμηση των παράνομων μεταφορών και του αθέμιτου ανταγωνισμού που συμπιέζει τα έσοδα των νόμιμων επαγγελματιών.
Κόστος λειτουργίας και ελλείψεις οδηγών
Στο επίκεντρο των αιτημάτων βρίσκεται επίσης το υψηλό κόστος λειτουργίας, με τους μεταφορείς να ζητούν μείωση του κόστους καυσίμων, διοδίων και ακτοπλοϊκών μετακινήσεων. Παράλληλα, κάνουν λόγο για σοβαρά προβλήματα στη διαδικασία έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου, τα οποία προκαλούν καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες στην καθημερινή εργασία τους.
Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα είναι η οξεία έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, που επιβαρύνει περαιτέρω τον κλάδο και δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι οδηγοί φορτηγών ζητούν συγκεκριμένα μέτρα για την προσέλκυση νέων επαγγελματιών και τη στήριξη όσων ήδη δραστηριοποιούνται.
Προειδοποίηση για συνέχιση των κινητοποιήσεων
Τέλος, οι εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται και ζητήματα υποδομών, οδικών απαγορεύσεων και λειτουργίας λιμένων, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την αποδοτικότητα και την ασφάλεια των μεταφορών. Χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα διαλόγου και λύσεων, προειδοποιούν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν, στέλνοντας μήνυμα αποφασιστικότητας προς την κυβέρνηση για άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Διαβάστε επίσης:
Σφοδρή η σύγκρουση στη Βουλή για τον προϋπολογισμό
Πυρά Πολάκη σε Πιερρακάκη: «Θα γίνει πιο μισητός και από τον Ντάισελμπλουμ»
Τα σενάρια της «Καθημερινής» και η Τρόικα των Καραμανλή, Σαμαρά, Βενιζέλου!











