Η ηλεκτροκίνηση ανεβαίνει με γοργούς ρυθμούς, όμως συχνά τίθεται το ερώτημα αν οι οδηγοί και οι επιβάτες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εκτίθενται σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε σχέση με αυτούς που χρησιμοποιούν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία εμφανίζονται όπου ρέει ηλεκτρικό ρεύμα, τόσο στα συμβατικά όσο και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Ένωση Αυτοκινήτου της Γερμανίας, ADAC, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας για την Ηλεκτρομαγνητική Περιβαλλοντική Συμβατότητα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο RWTH Aachen και την Seibersdorf Labor GmbH, πραγματοποίησαν έρευνα με πάνω από 975.000 μετρήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία που να σχετίζεται με τα ηλεκτρικά οχήματα ή τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες.
Σύγκριση με συμβατικά οχήματα
Μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης παρατηρείται μια μικρή διαφορά στα πεδία υψηλής συχνότητας, η οποία οφείλεται στον ηλεκτροκινητήρα, τη φόρτιση και το ηλεκτρικό σύστημα. Ωστόσο, τα πεδία υψηλής συχνότητας προέρχονται κυρίως από τεχνολογίες ραδιοσυχνοτήτων, όπως Bluetooth, WLAN, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αισθητήρες πίεσης ελαστικών ή ραντάρ, και όχι από το σύστημα κίνησης.
Η μελέτη δεν εντόπισε υπέρβαση των βασικών ορίων ασφαλείας. Η έρευνα αξιολόγησε την ισχύ των μαγνητικών πεδίων που παράγονται κατά την οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τη συμμετοχή έντεκα ηλεκτρικών οχημάτων, δύο υβριδικών plug-in, ενός αυτοκινήτου με κινητήρα καύσης και τεσσάρων ηλεκτρικών μοτοσικλετών. Οι μετρήσεις έγιναν σε κυλιόμενους δρόμους και πίστα δοκιμών, ενώ συμπληρώθηκαν από αριθμητικούς υπολογισμούς με μοντέλα αμαξώματος για καλύτερη αξιολόγηση των επιπτώσεων στο ανθρώπινο σώμα.
Πού εμφανίζονται οι υψηλότερες τιμές
Δέκα αισθητήρες τοποθετήθηκαν σε ομοιόμορφο κάθισμα, από τα πόδια μέχρι το κεφάλι, χρησιμοποιώντας ένα Opel Corsa με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό Opel Corsa-E. Οι μετρήσεις έδειξαν ότι περιστασιακά εμφανίζονται σύντομες τοπικές εντάσεις μαγνητικού πεδίου, κυρίως κατά την εκκίνηση, επιτάχυνση, φρενάρισμα ή χρήση ηλεκτρικών εξαρτημάτων.
Οι υπολογισμοί με ανατομικά μοντέλα σώματος επιβεβαίωσαν ότι ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, τα επίπεδα δεν υπερβαίνουν τα βασικά όρια και δεν υπάρχει ένδειξη κινδύνου για υγιείς επιβάτες, άτομα με εμφυτεύματα ή εγκύους.
Οι υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν στην περιοχή των ποδιών, ενώ κεφάλι και κορμός παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα, λόγω της εγγύτητας στα ηλεκτρικά εξαρτήματα που παράγουν μαγνητικά πεδία. Ωστόσο, και άλλα συστήματα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα, επηρεάζουν τα επίπεδα έκθεσης, που διαφέρουν ανάλογα με το όχημα και τη θέση των εξαρτημάτων.
Διαβάστε επίσης:
«Μην το πιστέψετε μέχρι να το δείτε, αλλά κάτι καλό ίσως συμβαίνει» λέει ο αισιόδοξος Τραμπ
Ζωή Κωνσταντοπούλου για Τσίπρα: Τιμή μου που ένας προδότης καταγράφει ότι τον δυσκόλεψα











